πρώτες σελίδες της Google

Πώς θα βγεις στις πρώτες σελίδες της Google; Βελτιστοποίηση SEO & Core Web Vitals

Ανοίξαμε το e-shop ή την εταιρική ιστοσελίδα μας, ετοιμάσαμε όλα όσα χρειάζονται και τώρα; Τι χρειάζεται να κάνουμε; Πώς θα βγούμε στις πρώτες σελίδες της Google ώστε να μας βρίσκει εύκολα κάποιος που ψάχνει τις υπηρεσίες μας;

Γιατί να είμαστε στις πρώτες σελίδες της Google;

Όταν ανοίγουμε ένα e-shop ή website παρουσιάζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας συνήθως δεν μας γνωρίζει κανείς, οπότε είναι απαραίτητο να προωθήσουμε τη δουλειά μας. Πώς θα τα καταφέρουμε; Είναι απαραίτητο όταν κάποιος ψάχνει στην Google για εμάς να εμφανιζόμαστε ψηλά στις αναζητήσεις ώστε να μπει στο website ή στο eshop μας και να μάθει για ό,τι πουλάμε. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να έχουμε επενδύσει χρήματα στο να εμφανιζόμαστε στις πρώτες σελίδες της Google (SEO) αλλά γλυτώνουμε χρήματα από τη προώθηση που θα κάναμε για να εμφανιστούμε μέσα από τις διαφημίσεις.

Τα «οργανικά» αποτελέσματα

Αυτό που αναζητάμε, δηλαδή να εμφανίζεται το website μας στην πρώτη σελίδα της Google, είναι το γνωστό ως «οργανικό αποτέλεσμα». Ποιος διαλέγει ποιο website θα εμφανίζεται που; Ο αλγόριθμος της Google κάνει αυτή την επιλογή μετρώντας κάποια χαρακτηριστικά και «διαβάζοντας» κάποια στοιχεία που περιέχονται στο περιεχόμενό μας. Ανά κάποια διαστήματα τα συστήματα της Google ελέγχουν το περιεχόμενο που υπάρχει online και αποφασίζει τι θα εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση και τι σε χαμηλότερη (στην 3η και 4η σελίδα της Google).

Πώς πετυχαίνουμε ένα σωστό αποτέλεσμα για να βγούμε στην πρώτη σελίδα της Google;  

Διαμορφώνοντας το περιεχόμενο του website μας με τις σωστές λέξεις-κλειδιά, τη σωστή δομή και μια σειρά από άλλους παράγοντες και στοιχεία που θα το βοηθήσουν να «ανέβει» ψηλότερα. Όλα αυτά είναι το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για να «διαβάζεται» πιο εύκολα από τον αλγόριθμο της Google. Περισσότερα για το SEO μπορείς να διαβάσεις εδώ!

Ποια είναι τα βήματα για να το πετύχουμε;

Λέξεις κλειδιά

Το πρώτο βασικό βήμα για να ξεκινήσουμε με το SEO είναι να βρούμε τις λέξεις κλειδιά που αναζητάει περισσότερο το κοινό που απευθυνόμαστε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δωρεάν εργαλείο της Google όπου θα μας βοηθήσει να βρούμε τις λέξεις-κλειδιά που αναζητάει περισσότερο το κοινό μας. Σημαντικό σημείο που χρειάζεται να προσέξουμε εδώ είναι να μελετήσουμε τον ανταγωνισμό που υπάρχει ώστε να δούμε ποιες λέξεις- κλειδιά χρησιμοποιούν εκείνοι, να τους στοχεύσουμε και να επιλέξουμε κάποιες ίσως τόσο δημοφιλείς ώστε να τους ξεπεράσουμε, τουλάχιστον στην αρχή.

Blog- άρθρα

Έχουμε γράψει πολλές φορές πόσο απαραίτητο είναι να ενημερώνουμε το κοινό μας και να το εκπαιδεύουμε για αυτά που χρειάζεται να ξέρει. Αυτό βοηθάει τον πελάτη μας να γνωρίσει καλύτερα τις λειτουργίες των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας και να μας προτιμήσει έναντι των ανταγωνιστών. Ταυτόχρονα, μέσα στα άρθρα που γράφουμε με χρήσιμο περιεχόμενο για το κοινό μας, συμπεριλαμβάνονται και οι λέξεις-κλειδιά που αναφέρθηκαν παραπάνω, ενώ μπορούμε να έχουμε ελκυστικό περιεχόμενο για να έχουμε περισσότερους επισκέπτες στις σελίδες μας.

Ελκυστικό κείμενο για καλύτερη «ανάγνωση»

Προσπαθούμε το κείμενο που γράφουμε να είναι ελκυστικό και να ταιριάζει με κάποιες τεχνικές για καλύτερη «ανάγνωση» του περιεχομένου από την Google. Ο αλγόριθμος της Google είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να «διαβάζει» κάποια συγκεκριμένα στοιχεία στο κάθε άρθρο, ένα από αυτά είναι η εγκυρότητα και συνέπεια του θέματος με το περιεχόμενο που αναγράφεται. Χρησιμοποιώντας πλούσιο λεξιλόγιο, συνδετικές λέξεις κ.α. βοηθάμε την Google να διαβάσει το περιεχόμενό μας ως πιο ελκυστικό και σωστό.

Τίτλος, κεφαλίδες, meta descriptions κ.α.

Το κείμενό μας είναι απαραίτητο να έχει κεφαλίδες και τίτλους ώστε το περιεχόμενο να είναι ξεκάθαρο και να καταλαβαίνει ο αναγνώστης που θα βρει τι. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας κάποια εργαλεία στο διαχειριστικό κομμάτι του website μας, θα καταφέρουμε να συνδέσουμε τις λέξεις-κλειδιά που ερευνήσαμε, βρήκαμε και γράψαμε παραπάνω, με το τεχνικό κομμάτι του SEO μέσα από την χρήση κάποιου tool. Τα συγκεκριμένα εργαλεία μας βοηθούν να ελέγξουμε το περιεχόμενό μας και να δούμε αν ταιριάζει με τους κανόνες του SEO. Ταυτόχρονα, μας βοηθάει να το βελτιώσουμε καθώς μας δίνει προτάσεις βελτίωσης.

Το ίδιο χρειάζεται να προσέξουμε όταν «ανεβάζουμε» περιεχόμενο και στο e-shop μας. Τα προϊόντα μας χρειάζεται να έχουν βελτιστοποιημένες περιγραφές και ο τίτλος τους να περιγράφει ακριβώς αυτό που είναι, ώστε εκείνος που αναζητάει το προϊόν στο Google να μπορεί να το βρει εύκολα. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν και πλατφόρμες όπως το skroutz.gr και το bestprice.gr που προβάλλουν τα προϊόντα που έχουν συγκεκριμένη δομή περιγραφών κλπ.

Τεχνικές ρυθμίσεις SEO

Είναι απαραίτητο να προσέξουμε και να βελτιώσουμε τις ρυθμίσεις της τεχνικής πλευράς του SEO ώστε να έχουμε το μέγιστο αποτέλεσμα. Εδώ είναι απαραίτητο να επέμβει ο τεχνικός που έχει αναλάβει το website μας και εξειδικεύεται στην βελτίωση του SEO (η ομάδα μας δηλαδή!) και να διορθώσει τα τεχνικά σημεία που «προσέχει» ο αλγόριθμος της Google. Ποια είναι αυτά;

Πρόσφατα, έχουν δομηθεί τρεις βασικές μετρήσεις που πραγματοποιεί η Google για να διαβάσει και να μετρήσει το περιεχόμενο που προβάλλουμε. Ονομάζονται Core Web Vitals (μπορείς να δεις την ανάλυση που έχουμε γράψει εδώ για αυτό). Πρόκειται για τρία στοιχεία που μετρούν κάποια βασικά χαρακτηριστικά στο website μας συνεπώς είναι απαραίτητα να τα έχουμε βελτιστοποιήσει ώστε να μας «διαβάζει» ο αλγόριθμος και να μας δίνει καλό ranking σε αυτά τα στοιχεία ώστε να μας φέρει αργότερα στις πρώτες σελίδες της Google. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά;

Πώς θα βγεις στην πρώτη σελίδα της Google 2

Κατασκευή website για τις πρώτες σελίδες της Google

Η δομή που θα επιλεχτεί κατά την κατασκευή ενός website, το στήσιμο που θα έχει εσωτερικά αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα έχουν φροντιστεί είναι εκείνα τα σημεία που θα κάνουν το website μας να σκαρφαλώσει ψηλότερα στις πρώτες σελίδες της Google. Το περιεχόμενο είναι απαραίτητο να είναι βελτιστοποιημένο για να παρουσιάζεται σωστά σε διαφορετικές συσκευές βλ. να μην εμφανίζεται παραμορφωμένο όταν ανοίγει κανείς από το κινητό ή/και να είναι λειτουργικό.

Η λειτουργικότητα είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που ελέγχει ο αλγόριθμος της Google μέσα από τα Core Web Vitals καθώς είναι απαραίτητη για να μπορεί ο χρήστης να περιηγείται στο περιεχόμενο χωρίς προβλήματα. Το περιεχόμενο μας πρέπει να είναι καλά στημένο, οργανωμένο, βελτιστοποιημένο τεχνικά και περιγραφικά και να είναι γρήγορο.

Ταχύτητα

Η ταχύτητα είναι το επόμενο πιο σημαντικό στοιχείο που χρειάζεται να έχει το website μας, όχι μόνο από τεχνικής άποψης και βελτίωσης του SEO αλλά και για να διατηρούμε το κοινό μας στο website μας, να μην το κουράζουμε κλπ. Ο επισκέπτης έχει πληθώρα άλλων επιλογών να διαβάσει, χρειάζεται το περιεχόμενο που έχουμε στο website να εμφανίζεται γρήγορα και να μην καθυστερούν οι σελίδες να ανοίξουν.

Σε πόσο χρόνο θα είναι το website μου στις πρώτες σελίδες της Google;

Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το SEO στο website μας, φτιάξαμε το περιεχόμενό μας, τις τεχνικές ρυθμίσεις και τώρα; Πόσος καιρός χρειάζεται για να αρχίσουμε να εμφανιζόμαστε στις πρώτες σελίδες της Google; Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οι πιο συνηθισμένοι περιλαμβάνουν:

  • τον ανταγωνισμό και πόση αντίστοιχη βελτιστοποίηση έχει γίνει και από τους ανταγωνιστές μας για να εμφανίζονται «ψηλά» στις αναζητήσεις
  • την συχνότητα που χρησιμοποιούνται οι λέξεις-κλειδιά

Αν έχουμε κάνει όλες τις ενέργειες που αναφέρουμε παραπάνω, σε γενικές γραμμές, μπορεί να διαρκέσει από ένα μήνα έως και ένα χρόνο για να μας «φέρει» η Google στις πρώτες σελίδες. Πάντα, όλα τα αποτελέσματα που περιμένουμε εξαρτώνται από τη δυσκολία των λέξεων κλειδιών. Για παράδειγμα μια πολύ συνηθισμένη λέξη όπως είναι «τα ρούχα» είναι πολύ πιο δύσκολο να μας «χαρίσει» τη θέση μας στις πρώτες σελίδες της Google σε αντίθεση με τη λέξη «μεγάλα μεγέθη ρούχων Λαμία» που πρόκειται για πιο στοχευμένη αναζήτηση και μπορούμε (ανάλογα και με τον ανταγωνισμό που υπάρχει στη Λαμία για μεγάλα μεγέθη ρούχων) να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Comments are closed.